الارهاب لا دين له
للحرية ... طريق
انفجار بجوار كنيسة بمدينة نصر اثناء فحص عبوة ناسفة واستشهاد ظابط            بعد قليل.. الرئيس عبد الفتاح السيسى يفتتح المشروع القومى للصوب الزراعية            الأرصاد: سقوط أمطار خلال ساعات على السواحل الشمالية            وزير النقل يعلن زيادة أسعار مترو الخط الثالث فقط            مصر تعلن مساندتها للمملكة العربية السعودية.. وتحذر من تسييس قضية جمال خاشقجي            السيسي: استطعنا استرداد أرض الوطن حتى آخر شبر حربا وسلما            

Instagram
SMS
رضوى الشربيني تصرح: "شيرين سبب طلاقي"
جريدة ميدان التحرير - وكالات* - 18 ديسمبر 2018 الساعة 11:45 صباحاً
كشفت الإعلامية رضوى الشربيني عن السبب الذي أدّى إلى اتخاذها لقرار الطلاق بعد مرور 7 سنوات على زواجها، وهو سماعها لأغنية المطربة شيرين عبدالوهاب "هتعمل إيه المرايا".

أكدت "رضوى"خلال لقائها في برنامج "كلام نواعم" عبر القناة الفضائية MBC1، أن هذه الأغنية كان لها أثر كبير في مراجعة حساباتها مع نفسها واتخاذها لهذا القرار. أضافت موضحة: "دخلت عشان آخد شاور ودائمًا أنا بشغل أغاني وجت أغنية شيرين هتعمل إيه لو بصيت في المرايا فأنا بسمع الجملة وأنا واقفة قدام مراية الحمام اعتقدت أنها بتغنيهالي أو بتغنيها عليا".

وأضافت: "أطول فترة شاور خدتها في حياتي كانت ساعتين وربع.. وقعدت كده وكان شريط حياتي بينعاد قدامي.. وبعد ما خلصت سألت نفسي وبعدين هتعرفي تكملي كده بقيت حياتك كلها.. فخرجت صليت استخارة.. تاني يوم قولتله طلقني".

وأكّدت أنها عانت كثيرًا في مرحلة بعد الانفصال، معلقةً: "تعبت وكنت مخبوطة على دماغي 3 شهور.. بعدها بدأت أبيع حجات عندي عشان بناتي.. وماما ربنا يخليها كانت بتساعدني".

واختتمت رضوى الشربيني: "لغاية لما بدأت أخبط على الأبواب بس تقفلت في وشي.. لحد ما ربنا شاء واشتغلت في النهاية وحققت النجاح اللي أنا فيه دلوقتي".